RSS

Vakacio 2011

12 Sep

Tegnap ertunk haza a kethetes szabadsagrol. A gorog tengerpartot valasztottuk es nem bantuk meg. Olympic Beach nevu, Katerinihez kozel allo udulohelysegben toltottunk ket szep hetet. Augusztus 26-an este 6-kor indultunk busszal. Ket eve, az esztorszagi kirandulasunk utan, megfogadtam, hogy nem ulok fel buszra ha tobb mint ket orat kell utazni, de megszegtem az igeretem, amit meg is bantam. Akarmilyen modern buszrol is legyen szo en nem szeretem, nincs hely, nem tudok megmozdulni, kinyutozni es mozgasban levo jarmuvon eddig meg soha nem tudtam aludni.
A buszozast leszamitova nagyon szep ket hetet toltottunk Gorogorszagban. Az ido mindvegig jo volt, egy ejszaka volt egy kis vihar, azonban reggelre mar csak par tocsa arulkodott az ejjeli esorol.
Az arak meglepon alacsonyak, azt is mondhatnam, hogy a roman tengerpart szintjehez nagyon kozel allnak, viszont a szolgaltatas sokkal jobb mint idehaza. Az emberek mosolyognak, baratsagosak es segitokeszek. Amit ajanlani tudok az a White Rose nevu etterem, majdnem minden este ott vacsoraztunk. A menu nem annyira valtozatos, viszont a Janisz nevu pincer gyerek nagyon jo legkort tud teremteni, a haz reszerol minden este volt egy kis palinka, pite oliva olajjal meg desszert is a kaja utan. A masik dolog amit nem kell kihagyni a Skiathos nevu szigetre valo hajokirandulas. Ajanlani tudom a Stamatos nevu ettermet is, ezt ne a kikotoben keressetek, hanem a kikoto jobb oldalan (ha a tenger fele fordulsz) van, egy meredek utcacska vegen. Ott a fonok marhahusszpecialitasat valasztottam es nem bantam meg, mind a 10 ujjamat megnyaltam utana. A hajon oda-vissza a kapitany nagyon jo bulikat szervez, tancoltatja az embereket, konyakot isznak es mas hajokkal vizes lufi viadalt is vivnak. Erdemes meg a Meteorakhoz is ellatogatni ugyanis a buszos kirandulasok nem dragak, 10-20 eurobol meg lehet uszni, harom kirandulas utan a negyedik ingyenes, igy nekunk sikerult ellatogatni meg az Olipusz labahoz es Thessalonikibe is.
A pozitiv dolgok utan most par zavaro tenyezo! A roman honfitarsak kozott sok akad aki nem kepes viselkedni. Lattam romant aki a Q7-es Audijat a szalloda elott mosta, mas az otthonrol hozott kannabol tankolt az ut szelen, vagy a vendegloben elokotorta a kisuveget a zsebbol es titkon ivott, mert ugy olcsobb. A szallodaban is kerult egy DJ aki nem tudta a roman nepzenet csendesen hallgatni. Leszamitva ezeket az embereket elegge zavartak a tengerparti neger arusok. Napszemuvegtol noi taskaig mindent lehet naluk vasarolni azonban egy ido utan az ember idegeire mennek. Sikerult nekem is megtanulnom a “Hakuna matata” nevu szolasukat. Ugyancsak a parton 1,5 euroert nagyon finom fankot arulnak a talcas gyerekek. Akadt kozottuk par magyar is, aki ezzel a foglalkozassal probalta megkeresni a mindennapit. A turistak zome roman meg szerb, azonban nagy szamban akad magyar, lengyel, orosz meg ukrajnai is. A vendeglok nagy reszeben 4-5 nyelven is megtalalhato a menu es minden gorog tud par szot magyarul, romanul, szerbul.
Diohejban ennyit a kethetes szabadsagrol, ma mar megkezdodott a robot azonban meg mindig a furdozesen jar az eszem.

 
Leave a comment

Posted by on September 12, 2011 in Kirandulas

 

Tags: , ,

Leave a Reply

