RSS

Viszlat Nemetorszag, Isten hozott Romania

17 Dec

Vasarnap mentem, penteken jottem. Habar csak 5 napot voltam tavol nem maradt el a fogadtatas ami minden kulfoldi utazas utan emlekeztet arra, hogy a vilagnak nem azon a reszen szulettem, ahol tisztessegtudo, szereto es szorgos emberek laknak.

Vasarnap indultam, semmi kulonosebb gond nelkul telt el az utazas. Nem pakoltam semmi elektonikus cuccot a Kindle kivetelevel. Par konyvet, tobbek kozott Asimov Alapitvany trilogiajanak utolso kotete es ket Gerald Durrell regenyt masoltam az olvaso memoriajaba, ezzel meg is voltam. A hely ahova mennem kellett egy kis falucska, ahol az ido mintha egy helyben allna. Negy eve jarok oda, semmi valtozas, ugyanaz a voros orru reszeg a sorospult elott, ugyanazok az ismeros arcok, akik mar messzirol koszonnek, mindenki ismer, tudja, hogy en vagyok az a roman aki neha neha a falucska hataraban levo ceghez jon latogatoba. Az utcakon semmi uj, a hazak gusztusosan Karacsonyra foldiszitve, nincs kerites meg kapu, olyan erzessel megy az ember az utcan mintha masok udvarat taposna.

A cegnel sajnos nem minden rozsaszin, a munkasok nagy reszet kitettek, a gyartas Romaniaban folytatodik, a vezetoseg, par tervezo mernok, elado es jopar tucatnyi naplopo ember maradt csak a nemet anyavallalat berkein belul.

Delutanonkent setalgatam, vegibjartm par boltot, habar utalom ezt a tevekenyseget, de vasarolni kellett par dolgot, amit Nemetorszagban olcsobban meg lehet kapni, jobb minosegben. Igy feltankoltam par csomag kavet a Kedvesemnek (en eletemben ketszer ha ittam), magamnak meg vasaroltam jopar darab Gilette Mach 3-as borotvafejet. Meg par csoki es Haribo az ocsem lurkojanak es maris elment vagy 50 euro. A korlat nem is a penz hanem inkabb a 20 kilo, amvel a repulogepre fel lehet szallni buntetes nelkul. A gyaloglas, habar egy napot sem sikerult kifognom, hogy ne essen az eso, jol jott, idehaza ritkan mozdulok meg. Ami furcsa, en voltam az egyeduli amber aki nem motorizalva kozlekedett. Legkozelebb, ha az idojaras is megengedi, kerni fogok egy  bringat a szalloda tulajdonostol.

A visszaut kicsit kalandosabb volt. Mar a Paderborn-Munchen jarat is kesett 40 percet, ugy omlott az eso mintha dezsabol ontottek volna. Nem volt problema, ugyanis a Munchen-Bukaresre bo harom orat kellett varakozni. Sikeresen meg is erkeztem Munchenbe, mivel sok idom volt tattam a szamat a kirakatok elott. Nem vasaroltam semmit, az arak nagyon felmentek, egy 0,7 literes Jagermeister is mar 25 euro korul volt. Valamikor a roman-magyar hataron a literes kerult 10 euroba. Lassan elboklasztam a H40-es kapuig, leultem olvasni kezdtem. A felszallas elott kb. negyven perccel bejelentettek, hogy a gep kesni fog kb fel orat, egy londoni jarat miatt amelyrol at kell szalljon par utas a bukaresti jaratra. Azonban kesobb ujabb bejelentes, hogy muszaki hiba miatt nem tudjak mikor indul a gep, megertesunket kertek stb. Vegul egy ora kesessel felszallunk a gepre, azonban a kalvarianak meg nem lett vege, ugyanis a kapitany kozolte velunk, hogy egy ittas utas miatt meg varnunk mert, az illetot nem engeik felszallni a gepre, Munchenben kell maradnia, azonban a csomagjat ki kell banyasszak a gep gyomrabol. Ez a reszeg ujabb oras kesest okozott, igy 13.15 perc helyett valamikor 15.20 perckor hagyta el a gep a muncheni kifutopalyat. Azonban ha az ember kicsit gondolkozik maskepp latja a dolgokat. Nekem a sajat velemnyem az volt, hogy a muszaki problema ellenorzesere nem volt eleg az egy ora, igy felultettek minket a gepre es ott varakoztunk, ugyanis 1 ora keses utan, ha jol tudom, inni es enni kell adni az utasoknak.

Ezt az incidenst leszamitva zokkenomentes volt az utazas hazafele is. Szegeny taxisofor vart ket orat a repteren mig megerkeztem, de ez van, neki a ceg ki fogja a varakozast is fizetni, nem az en hibambol tortent.

Hazaerve elgondolkoztam, eloszor 2003 tajan repultem, akkor meg fem villaval meg kessel jot ebedeltem a Lufthansa fedelzeten. Rendes kaja, sot meg desszert is volt. Nem beszelve arrol, hogy ketszer-haromszor is megkerdeztek, hogy mit szeretnek inni. Most a Lufthansa es a fapados jaratok koze batran be merem tenni az egyenlosegjelet. Menet egy vajas zsomle meg egy pohar itoka volt minden amit kapott az ember, jovet meg rosszabb, egyszeruen egy Muller nevjeggyel ellatott tejberizset akartak ram eroszakolni, ebbol mar nem kertem. Sajnos nem ertem ezt a nagy sporolast. A jegy ara kb annyi mint most 5- 6 eve volt, a szolgaltatas azonban sokat romlott.

Most mar ujra itthon vagyok, kipihentem magam,  megvolt a karacsonyi takaritas egyik fele, holnap meglesz a masik is, jovo heten meg melo, aztan januar 9-ig szabadsag.

 
1 Comment

Posted by on December 17, 2011 in Kirandulas

 

Tags:

One response to “Viszlat Nemetorszag, Isten hozott Romania

  1. Szász Eduárd István

    December 18, 2011 at 10:34 am

    Paderbornt egyszer meglatogatnam, szep kisvarosnak tunik, Pirmasensben jartam parszor, es nagyon megfogott, gyonyoru minden, pedig az Rajnavidek, es meg szemet is kerul az utcan, nem olyan betegesen tiszta minden, mint Bajororszagban. Csak ne lenne olyan budos messze… En sosem repuloztem, autoval jartam ki es egyszer busszal, de az en kisautommal oda-vissza 4 nap, es muszaj aludjal, kulonben veged van.

     

Leave a Reply

