RSS

2011 evzaro

27 Dec

Most egy eve irtam hogy 2010-ben nem jott ossze a munkahelyvaltas es 2011-re remenykedtem, hatha-hatha, a valsag ellenere is sikerul valtani. Hat nem eroltettem meg magam, volt par ajanlat, tobbek kozott a volt cegemtol, kerestek meg februarban, hatha lenne ujra kedvem lenyomni par evet Nemetorszagban. Azonban most az egyszer felnott, tapasztaltabb emberkent eloalltam en is par kondicioval, tobbek kozott garanciat kertem arra, hogy ha elvallalom minimum harom evet ott tudok ulni. Ezt nem tudtak biztositani, igy esett a dolog, ugyanis semmi kedvem nem volt ahhoz, hogy elmenjek aztan par honap mulva hazakuldenek es idehaza dolgozzak havi minimalberert.

Kulfoldrol meg megkeresett par magyarorszagi fejvadasz ceg, azonban ezeknek mindig a szokasos dumat adtam be, jelenlegi fizetesemre ra kell szamitani a parom fizujat, a lakbert meg a rezsit es meg valami plusszot. Csak igy eri meg nekem Magyarorszagra menni. Ez az osszeg netto 1700 euronak felel meg, senki sem fizet ennyit Magyarorszagon, foleg nem egy roman ciganynak, ahogy sok magyar ember szereti minositeni az erdelyi honfitarsait.

Idehaza majdnem minden kornyekbeli ceget mar megjartam, allasinterjuk, visszautasitott ajanlatok, stb. Sehol nem talalni olyan allast, ahol normalis korulmenyek, jo kollegak, versenykepes fizetes van. A munkaadok szakkepzett embereket keresnek minimalberert, akik hajlandoak hetvegen is dolgozni, a mindennapi tulorazasrol nem is beszelve. Az ev vege fele meg akadt egy ujabb ajanlat, valami orosz ceg, aki Brassoban szeretne gyarat nyitni. Uj vallalkozasrol leven szo garanciat, szerzodest kertem arra, hogy ha nem fog menni a dolog, legyen legalabb egy evig a fizetesem biztositva. Nem mentek bele, igy esett ez a lehetoseg is.

Ahogy irtam, tobb helyen megfordultam, jottek uj kollegak a jelenlegi ceghez is, igy tudom mi a kereslet es a kinalat. Elszomorito az uj emberek tudatlansaga, nem akarom azt mondani hogy technikailag nullak, de kozel allnak ahhoz. A legrosszabb az, hogy hat honap utan, mikor mar fuggetlenul kellene dolgozzanak, sem kepesek elvegezni a rajuk bizott feladatot.  Vajon ha en nem feleltem meg sok cegnek, mert sokat kertem, mert nem tudtam tokeletesen angolul, mert nem voltam hajlando szombaton is munkaba menni, akkor ezek milyen emberekre varnak, ha az ajanlat annyira gyenge, hogy en nem tudnek alkalmazni kozuluk senkit sem.

Igy maradtam ahol voltam, a nemetek vegre eldontottek, hogy epitenek uj szekhelyet, sot novembertol meg a fizetesem is emelkedett, negy ev harc utan egy kis gyozelem.   Mi lesz 2012-ben nem tudni. Ha nem nyilik uj ceg Brasso vagy Sepsiszentgyorgy kornyeken nem hiszem, hogy lesz munkahelyvaltas, ugyanis sehol nem kinalnak akkora fizetest es olyan munkakorulmenyeket, hogy megerje valtani.

Szemelyes teren semmi valtozas, se nem jobb, se nem rosszabb mint a 2010. Van egy nagy almom, valamikor hazba koltozni, azonban a telkek ara meg mindig megfizethetetlen, hiaba a valsag, nem akar olcsodni semmi. Banki kolcsont felvenni meg orultseg ilyen idokben. 2006-ban sem voltam hive a kolcsonnek, most sem vagyok. Megprobalok sporolni. Nekem nem kell lakbert fizetni, van sajat lakasunk, talan 10 ev alatt kigyujtok egy kis osszeget, amibol hazat lehetne vasarolni. Szerettem volna valami szemelyes bizniszbe is fogni, azonban semmi lehetoseget nam latok semmiben. Talan nincs meg a kello merszem se, de jobb korultekintonek lenni, mint ket kezzel szorni a penzt. Egyelore olyan vagyok mint egy mag, a burok megved, majd ha kello korulmenyek adodnak akkor kicsirazok. Addig elvezem a burok adta vedelmet.

 
Leave a comment

Posted by on December 27, 2011 in Lecso

 

Tags: ,

Leave a Reply

