RSS

Komolytalan szemorvos

04 Feb

Csutortokon kertem idopontot szombat delelottre a szemorvosnal. Beallitok 5 percel korabban, a varoteremben minden szek foglalt volt. Mar akkor sejtettem, hogy nem lesz ennek jo vege. Fel 11-re kellett megjelennem, latom jon is ki egy paciens a rendelobol es gyurodik befele egy nyugdijas neni. Nem szoltam semmit, szepen odamentem a varoteremben levo pulthoz es kertem mondjak meg hogy fel 11-re ki is van programalva. Felolvastak a nevem, mondtam en lennek az, de sajnos most ment be csak az, aki 9-re lett beirva. Gyorsan kiszamoltam, hogy elottem meg harom szemely van, igy kb. masfel ora mulva ha sorrakerulok. Szoltam is a nonek, hogy komolytalanok, mondtam huzzon ki a listarol. Valahogy igy mukodik Romaniaban az egeszsegugyi szolgaltatas. Idopontot senki sem tart be, varoteremben nem lehet meg leulni sem, azonban a jo nagy osszeget el tudjak kerni egy egyszeru vizsgalatert. Kellene irjak egy reklamaciot valahova de se idom sem turelmem nincs erre energiat pocsekolni. Ha a helyi ujsagban megjelenne ezekrol a szemetladakrol egy cikk, talan valtozna valami, azonban ez igy fog menni sokaig mert nem nez a kormuk ala soha senki.

Hetfon kenytelen leszek ujabb idopontot egyeztetni egy masik szemorvosnal. Hatha ezuttal szerencsesebben jarok. Sajnos hetkozben annyira keson erek haza munkabol, hogy mar minden zarva, hetvegen pedig Sepsiszentgyorgyon semmi sincs nyitva. A multkor a bankba szerettem volna szombaton bemenni,  zarva volt, hetkoznap pedig mire hazaerek mar bezar. El kellett logjak egy oraval hamarabb a munkabol, hogy el tudjam a dolgom vegezni.  Ez a varos lassan atalakul egy hatalmas  lakonegyedde. Munkahely nincs, az emberek nagy resze Brassoba jar dolgozni, vasarolni. Szentgyorgyre csak aludni jonnek haza.

 
3 Comments

Posted by on February 4, 2012 in Romania

 

Tags: ,

3 responses to “Komolytalan szemorvos

  1. Szász Eduárd István

    February 5, 2012 at 3:11 pm

    En is nemreg voltam (~~2 hete), a szomszed tombhazban rendel egy. A telefonalastol szamitva tobb mint 2 hetre voltam programalva, de nem volt rajtam kivul nagyon senki, egy bacsika volt. En sajnos, cilinderes vagyok, eleg nehez beloni, hogy lassak. A vegen csodalkoztam, ilyen turelmes szemorvosnovel nem volt meg dolgom. Szerintem siman ketszer annyi idejebe fajtam, mint egy normalis “kliens” 🙂

    Utana betertem az Unioptikba mellette, lam, mennyiert tudok szemuveget csinaltatni. Kihoztuk ~~600 lejben. Masnap mondom bemegyek a Kolumban optikaba, lassuk, mit mondanak. Ott ugy kezdtuk, hogy lencse 700 lej (1db) es a legolcsobb keret 200 korul 🙂 Mondom, kosz… Bemegyek a szovetkezeti optikaba, ravagtak egybol: 250 lej szorostol borostol. Egy hetre ra meg is lett. Most mar csak a kontaktlencset varom, az fel evre 350 lej korul jott ki 🙂

     
  2. f3k3t3

    February 5, 2012 at 4:08 pm

    Nekem eddig nem sok dolgom volt veluk. 6 eve csinaltattam egy szemuveget, azt teszem fel mikor a gep elott ulok. Kivancsi vagyok, azota mennyit romlott a latasom.
    Kulonben a szemuveget a szamitogepen dolgozoknak a munkaado ki kellene fizesse. Ha jol tudom erre valamifele torveny is letezik.

     
    • Szász Eduárd István

      February 6, 2012 at 10:02 am

      Errol en is tudok, de kozintezmenyben dolgozom, orulok, hogy meg fizetesem van 🙂

       

Leave a Reply

