RSS

HTPC epites

10 Feb

Jo ideje olvasgattam a medialejatszokrol, azonban mindeniknek volt valami hianyossaga. Volt amelyik nem kezelte a feliratot, masoknal firmware hibakrol panaszkodtak, a legtobbjukhoz a wifit kulon kellett megvenni es meg lehetne sorolni a gondokat. Igy ugy gondoltam jobb ha epitek egyet. Egy honapon at keresgeltem az alkatreszeket, ugyanis az alaplapvalasztek eleg szegeny a HTPC teren. Olyan alaplapot szerettem volna amin van WIFI, integralt processzor, videokartya es lehetoleg taviranyito is, vagyis egy minden egyben megoldast. Az egyik ilyen cuccokat gyarto ceg a Zotac, azonban eleg borsos aron adjak a portekajukat. Vannak kesz megoldasok is, azonban a barkacsolo tipusu emberek inkabb maguk szeretnek osszehozni valamit. Masik szempont a Linux kompatibilitas volt, ezert az AMD-Ati paros kiesett, lehet az utobbi idoben sokat javultak, azonban nekem regota nem volt AMD-s cuccom, igy most is elkerultem oket.

Jopar nap nezelodes utan szemembe szokott ez az alaplap. Van rajta minden jo: 1.4-es HDMI, USB3, WIFI es meg taviranyito is. Ez jonak tunt, ugyanis az utolso technologiakat magaba foglalja es bovitheto, linuxos oldalakon is jokat irtak rola, sot meg az Openelec nevu, XBMC-re alapulo Linux disztro, oldalan is out of the box-kent van megemlitve. Megrendeltem az alaplapot, hozza kezdesnek egy egyszeru Celeron Sandy Bridge G440-es processzor tarsult es mint kesobb kiderult boven eleg. Vettem meg egy 2 GB-os memoriamodult azonban a merevlemezek arat nezve nem tudtam mitevo legyek. Sajnaltam annyit kiadni egy harddiskert, amennyit manapsag kernek ertuk, azonban egyik delutan, munkabol hazafele jovet, megpillantottam egy hasznalt laptop boltot es beugrottam oda. Potom aron vasaroltam egy 40 GB-os merevlemezt toluk. A celra megfelelt, ugyanis halozatrol fogom nezni a filmeket. Mar csak a doboz hianyzott, amibe bele kell a cuccot szerelni. Itt megint nagy dilemmaba estem, ugyanis a Romaniai webaruhazakban borsos arakat kernek egy mini ITX-es dobozert. Szerencsemre ebben a magyar webaruhazban, aki Romaniaba is szallit, felaron talaltam megfelelo dobozt. Egy het alatt el is jott, igy nekiallhattam a szerelesnek.

Archlinuxot telepitettem elsore, be is allitgattam nagyjabol, a taviranyito kivetelevel mindent sikerult osszehozni. Egy teljes napot kinoztam, hatha ossze tudom hozni, azonban nem sikerult. Lehet, hogy nem adtam volna fel, ha a gepet ra tudtam volna venni arra, hogy kezelje a billentyuzetet is, mikor az IR vevo be van dugva, azonban nem sikerult, igy mergemben 1 perc munkaval telepitettem az Openelec-et. Itt minden ment, hegesztes nelkul. Egy delutanon at teszteltem, jatszadoztam vele, aztan eldontottem, hogy ideje megbaratkoztatni a tevevel is a dobozt. Helyet csinaltam neki, a regi DVD lejatszot nyugdijaztam a ruhasszekreny melyere kuldtem. Ket apro dolgot kellett kezzel megcsinalni:

1. A kepernyore igazitani az XBMC feluletet, egyszeru modon, a taviranyitoval meg lehet oldani,

2. A hangot beallitani ugyanis az alsanak meg kell mondani, hogy a hdmi porton kuldje a jelet. Ezt a plughw:0,7 “custom” mezobe kell beirni.

Egy dolog maradt amit meg kell meg csinaljak. Egy USB hosszabito kabel, ugyanis a doboz a teve hata moge kerult es sajnos az infraerzekelo nem latja a taviranyitot. Hetfon vasarolok majd egy hosszabito kabelt, a vegere radugom az infra vevot es folragasztom a teve tetejere, akkor tokeletes lesz.

 
3 Comments

Posted by on February 10, 2012 in Barkacsolas, IT

 

Tags: , , ,

3 responses to “HTPC epites

  1. Szász Eduárd István

    February 11, 2012 at 12:23 pm

    Hat ezt ugyesen osszeszedted. Az alaplapot honnan vetted es mennyiert? Egesz jo kis konfig osszeallt:) En is ASRock-ra eskuszom, itthon H61iCafe van, es az ez elotti asztali gepemben is ASRock alaplap volt. Altalaban megkapod azt a felszereltseget, ami van a premiumkategoriaban annak joval az ara alatt, max nem nez olyan jol ki.

     
    • f3k3t3

      February 12, 2012 at 2:29 pm

      Az alaplapot az e-tc.ro nevu webaruhazbol vettem. 450 lej korul volt az ara. Lattam olcsobban is, azonban sehol sincs kiirva, hogy jar hozza taviranyito meg wifi modul es antenna. Par helyen erdeklodtem, kuldtem mailt, telefonaltam, de sehol sem meltoztattak valaszra vagy egyszeruen ravagtak, hogy csak az alaplap van a csomagban. Az e-tc volt az egyeduli bolt, ahol erdeklodtem es telefonon visszahivtak megerositve, hogy a tartozekok a dobozban vannak.

       
  2. q

    March 9, 2012 at 8:32 pm

    Az extrem digital egy rabló cég, már csak abból is látszik, hogy 25 lejért szállítanak, de ha visszaküldöd, akkor 90-től kezdődik és a határ a csillagos ég. Gondolom ez valamiféle “büntetés”, ha már az ember volt olyan pofátlan, hogy kihasználta a törvény adta lehetőségeket. Garanciális problémáról is hallottam, szóval hírhedtek, kedvenc cég a fogyasztóvédelem fórumán, vagy tékozló homáron (többek közt fogyasztóvédelmi témákkal is foglalkozó blog).
    A jövőre nézve tudok egy boltot ami – jó vagy rossz, nem volt gondom vele és nem is hírhedtek – az ebolt.hu, ami szállít Romániába is. A választékuk nem tudom mennyire összehasonlítható, azért webshop, vagyis van elég sok cuccuk. Ha hasonló probléma akad, érdemes megnézni őket is.

    Amúgy az alaplap tipp miatt találtam ide. Gondolkodom htpc-n, habár egyelőre pénzem nincs rá. Mondjuk én talán inkább rádiós távirányítót szeretnék, hasonló problémák miatt…

     

Leave a Reply

