RSS

Olajcsere

20 Feb

Mult het csutortokon vittem az autot olajcserere.  Ha nem veszem eszre a 4 darab  literes flakont felsorakoztatva az auto mellett lehet soha nem jottem volna ra a csinyre. Azonban eszembe jutott, hogy eddig mindig 3 liter olajbol oldottak meg az olajcseret. Meg is emlitettem a szerelonek es a mernoknek ezt a dolgot. Ok meg ramutattak egy kiragasztott papirra, amin az allt, hogy az en tipusu automba 3,3 liter olaj jar. Kihuzom a szintmerot, hat nem lehetett leolvasni, mert  joval fennebb volt mint a lapos resz a palcan, ahol a szintet ellenorizni lehet. Mutatom az okosoknak is, vonjak a vallukat de a szintet ok sem tudjak leolvasni. Mentem egy kort, az olaj megfeketedett, igy mar tisztan latszott, hogy hol a szint.

Pentek delutan unalmamban egy orvosi fecskendobol es egy vekony tomlobol osszeallitottam egy szippanto szerszamot es lassan-lassan kiszipkaztam a folosleges olajat, ellenorizbe minden 5-6 szivas utan a szintet. Amint sejtettem fel liter olaj kivetele utan a szint olvashato volt a jelzon. Nem is a annyira a szerelo meg a fonok tudatlansaga zavart mint az, hogy hulyenek neztek es hiaba mutattam nekik mit ir az auto hasznalati utasitasaban, ok minduntalan csak az oveket erositettek. Persze harom liter helyett negy liter olajat fizettem, ezt sem kell szem elol teveszteni.

Meg is lett az eredmenye, mert szombat este eszembe jutott a dolog es irtam a gyartonak, aki ma megerositette a konyvben irt mennyiseget. Nem telt el fel ora es hiv a “szaki” is, menjek mar delutan arra, hogy rendezzuk a dolgot (bizonyara az orszagos kepviselet is lebaszta oket idokozben). Mondtam neki, hogy mar megoldottam magam, nem vartam ra mig ok felebrednek. A folosleges olaj arat elengedtem (haragszik is a parom ezert). Nekem megvolt egy szemelyes kielegulesem, hogy nem hagytam magam elhulyiteni es atverni, igy a dolog masik oldala nem erdekelt, az egy liter ara elenyeszo osszeg. Az illetonek ha esze van, tanul a dologbol, legkozelebb megprobal normalisan viselkedni es nem okoskodni, ugyanis sosem tudni kivel all szemben (veletlenul automernok vagyok).

PS: Ma ujra beugatott egy kutyus a kerek ala. Egy honapja javitottam a jargany elejet hasonlo eset miatt. Azonban ma szerencsem volt, alig mentem 30-al, ketoldalrol tamadtak a kutyak az autora, kereket ugatni, lassitottam,  hallom, hogy a hatso kerek atmegy valamin aztan jott egy nyivogas es kesz. Nem tudom elfutott-e vagy ottmaradt, kicsivel tovabb megalltam megnezni, az auton nem latszik semmi nyom, ezuttal szerencsem volt.

 
1 Comment

Posted by on February 20, 2012 in Auto

 

Tags: ,

One response to “Olajcsere

  1. Szász Eduárd István

    February 22, 2012 at 8:00 pm

    Az en kis aranyos Opelem 1.2-es es 3.5 liter jar bele kb 🙂 4 literest szoktak beletolteni, es a maradek megy a csomagtartoba, mikor hazahoztam, megcsinalta a figurat, hogy megette az olajat.

     

Leave a Reply

