RSS

Vakacio 2012

27 Aug

Iden is, akarcsak tavaly, ket hetre leutaztunk Gorogorszagba. Ennek az orszagnak van egy kulonos varazsa. Nem tudom miert, de imadom az eptkezesi stilust, azokat a lapos fedelu, teraszos kis hazakat, amelyek elott palmafa all. Regota almodozom egy ilyen kis kuckorol, ahova az ember nyar idejere meg tudna huzni magat. Ha a tenger is a kozelben van, akkor mar egy alom valna valora. Nem zavar a nagy meleg sem, elbirom. Soha nem panaszkodtam, ha meleg van. Hidegre igen.

10-en hazamentem a melobol, aludtam ket orat, a csomagokat bedobaltuk az autoba es este kilenckor elindultunk. Ejfel utan ertem a roman-bolgar hatarhoz, miutan a hiddijat kifizettem (tavaly fejeztek be a hid javitasat de ez meg sem latszik rajta, tele van katyuval) avergodtunk a Dunan. A masik oldalon megvasaroltam a bolgar matricat es folytattuk is az utunkat. Ruset elhagyva egy kis eso fogadott, nagyobb gond nelkul athaladtam rajta. A megrakott auto, teli csomagtarto meg negy szemely, lampai kicsit felvertek, igy par idegesebb kollega szembe is lampazott. Ezuton is elnezest kerek, nem akarattal csinaltam. Szerencsemre menet egy bolgar rendorrel sem talalkoztam. Ezek hiresek a csuszopenzelfogadasrol es majdnem minden idegen rendszamu autot kiszurnak. Az ut elfogadhato, jo allapotban van. Az orszagutat nehol autopalyaszelvenyek valtjak fel, nem halad at sok helyisegen, igy majdnem egyik vegetol a masikig lehet 100-al nyomni. Egy rosszabb szakasz a Szofia keruloutja, itt az aszfalt hepehupas. Meg volt egy autopalyareszlet is ahol nagyon himbalozott az auto, azt hiszem ezek a szakaszok kuldtek a bal hatso lengescsillapitomat az orok vadaszmezokre. Hazafele jovet mar szepen kopogott az auto, ma beneztem alaja es a bal hatso lengescsillapitobol az olaj ki van folyva.

Visszaterve az utazasra, reggel 7 ora tajban ertem a bolgar-gorog hatarra. Itt kapott el az almossag egy kicsit. Ettem egy szendvicst, bevagtam egy Red Bullt,  ami elegge  felebresztett a hatralevo kb 100 km megtetelere. Gorogorszagba erve azonnal eszrevettem, mennyire zold minden. Ilyen zoldnek soha nem lattam ezt az orszagot, pedig mar negyszer jartam arrafele nyaralni. Mar tiz ora is elmult, azonban az auto homeroje meg mindig 28 fokot mutatott odakinn. Meg is ijedtem, hogy nem jo helyre jovunk. Kesobb kiderult, hogy eppen egy esosebb periodus utolso napjaira csoppentunk be. Megerkeztunk, becsekkoltunk a szallodaba. Nem volt valami nagy dorges, a kepeken jobban mutatott, mint valosagban. A bejaratnal a plafonban egy nagy lyuk tatongott, a lefolyobol csopogo viz ette meg a gipszkarton boritast. A szobaban ket dolog zavart: a vece nem vitte le a dolgot. Besegitettem neki a szobaban talalt 5 literes vazaval, ami ket hetig a furdo felszerelese lett. A masodik dolog a zsalugater akadasa, mindig kezzel kellett segiteni, hogy le tudjam ereszteni. Ezeket a kellemetlensegeket leszamitva minden oke volt.

A harmadik naptol kezdodott az ido melegedni, mikor eljottunk kb 36-38 fok volt az arnyekban.  Par szot szolnek meg az ottani eletrol. Olympic Beach egy szallodafalu. Nem szamoltam ossze, de kb 100 szallodan van egymas mellett. Velemenyem szerint nem is kellene elore foglalni, csak odamegy az ember es talal valami odut, hova estere meghuzodjek. Az arak olcso-elfogadhato kategoriaba tartoznak. Gyros 2 euro, egy vacsi beleertve a piat is ritkan haladja meg a 15 eurot. Napozoagy meg ernyo 3 euro, ezert a penzert igeny szerint husito vagy kave jar. Szerb, roman, magyar, orosz, ukran, lengyel nemzetek latogatjak a videket. Talan a szerbek vannak a legtobben. Legcivilizaltlanabb nemzet persze a roman, nagyon hangosak, pofatlanok es muveletlenek. Kerultem, hogy romanul szolaljak meg, nem akartam magam azonositani veluk. Egy dolog meg nagyon zavart: a dohanyosok. Ha lehetett volna kulon fizetni olyan napozohelyert, ahol nem dohanyoznak, megtettem volna. Semmi kedvem a fustjuket szivni meg a csikkjeiket taposni a homokon. Akarmennyire is takaritjat a napozot, lehetelen nem beletaposni egy eldobott szivarcsikkbe. Kulon kimelnem a kisgyerekes csaladokat, akik egyik kezikben a porontyukat tartjak, a masikban meg a cigarettat.

A ket het hamar eltelt, kiruccantunk meg par kirandulasra. Megneztuk a Meteorakat, Szkiatosz szigetet, Thessalonikba is elutaztunk, meg egy, az Olimposz hegy labanal levo Panteleimon nevu kis falucskaba is ellatogattunk. Az utobbi egy nagyon klassz hely, fentrol nagyon szepen latszik a tengerpart. Mellekelek rola egy kepet is.  4 konyvet sikerult kiolvasnom a vakacio alatt, az Asimov robot-birodalom-alapitvany sorozatbol mar csak egy konyv, A mezitelen nap, maradt hatra. Az ernyo alol nagyon nem mereszkedtem ki, inkabb olvasam es furodtem. Tavalyi elmenyek ota az iden mar felkeszulve mentem, volt buvarszemuveg meg talp is, aminek jo hasznat vettem a kristalytiszta vizben. Megfigyeltem jopar halat, rakot, meduzat.

Emlitesre melto a sok neger es indiai arus. Mindent lehet kapni napszemuvegtol hordozhato varrogepig.  Par dolgot en is vasaroltam toluk. Aztan meg ott vannak a fank arusok, volt kozottuk magyar gyerek is. Tobb nyelven kinalta a portekajat, magyarul az “Isteni finom a fank” volt a jelmondat. Erdekes modon megfigyeltem, hogy nem lopnak, barmit ott lehet hagyni a napozoagyon, nem nyul hozza senki. Este az utcakon nagy a tolongas ott is folyon az arusokba botlik az ember, mindenki kinal valamit vagy eppen vasarol. Eleg kesore, kb 12-1  orara csitul el az udulofalu, alszanak ki a fenyek a szobakban. Ilyenkor mar a homerseklet is elfogadhato es agyba lehet bujni. Ket het alatt nem kellett betakaroznom, egy szal gatyaban aludtam az agy tetejen.

Kaja szempontjabol egy jo hely a White Rose vendeglo. Talan az egyik legregebbi. Kellemes kiszolgalas, sok extra a haz reszerol. Tobbek koztt a desszert is ingyen van. A ket pincer srac egesz barati hangulatot tud teremteni. Nagy meglepes ert mikor a kupica ingyenpalinkat magyar cimeres poharban hoztak ki. Menu van magyar, roman, angol nyelven is, nem kell megijedni meg annak sem aki csak anyanyelven tud megszolalni.

Szombaton reggel indultunk vissza. Az uton semmi erdekes nem tortent. Majdnem 40 fokos melegben jottunk egesz estig. Az egyeduli erdekes dolog egy bolgar rendor es a kedvesem szovaltasa volt, aminek eredmenyekeppen nem kaptam meg a megigert buntetest. Fogalmam sem volt miert allitott meg, az 5 euro csuszopenzt mar elokeszitettem, azonban az asszony kimentett es a zsernyak visszaadta a papirjaimat.

Az elso melonap nagyon lassan telt el, holnaptol bizonyara mar jobb lesz.

 
Leave a comment

Posted by on August 27, 2012 in Kirandulas

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

