RSS

Nemetorszag – elso honap

22 Jun

Regota nem irtam semmit ide, most probalom bepotolni.

Elozmenyek: januarban belebotlottam egy szloven iparosba, aki munkat igert Nemetorszagban a cegen keresztul. Az ajanlat elegge elfogadhato volt es habar egy rakas kerdesre meg nem kaptam valaszt elfogadtam. Majus elsejen volt az allasinterju a kliensnel, aki nem mas mint a braunschweigi VW gyar, 10 perc beszelgetes utan azt kerdeztek mikor tudok kezdeni. Majus 21-re esett a valasztas. Ket hetem volt osszepakolni, a fontosabb ugyeket elintezni, aztan egy kofferral ideallitottam Braunschweigba. Sajnos az otthoni dolgok nagy resze a Kedvesem nyakaba szakadt. Errol majd kesobb.

Elso ket hetben egy Gasthof-ban laktam, kozos furdo meg konyva epitoipari munkasokkal. Pozitiv az volt, hogy volt internetem, igy a delutanokat lakaskeresessel toltottem. Nagyon nem kivankoztam a varosban lakni tobb ok miatt is:

– Kedvesem es jonni fog az autoval, igy annak is parkolasi lehetoseg kell. A varosban nagyon limitaltak a lehetosegek, az en autom meg roman rendszamu is, igy meg nehezebb lenne valahol parkolni ugy hogy ne szurjon szemet senkinek, ugyanis 6 honap itt tartozkodas utan elmeletileg nemet rendszamot kellene igenyelni.

– Nyugodt helyet kerestem, ahol nincs nagy joves-menes, ahol lehet egyet setalni, van lehetoseg a kerekpar elraktarozasara is.

Megneztem par belvarosi lakast. Ket szobaert 400-600 eurot kertek, erre meg rajott a rezsi is. A belvarosi lakasok amiket megneztem vagy kicsik, foldszinti, sotet zugok voltak, vagy oriasi arat kertek ertuk. Parkolast sehol nem biztositott senki, negy beton fal, es kesz. Szerencsemre rabukkantam egy kozeli faluban egy szep manzardlakasra, harom csalados haz, a pincelakas mar elfoglalt, a foldszinti meg nem, de az negy szoba es sokba kerult, igy maradt az emelet, ahol ket nagy szoba, felszerelt konyha (kalyha, hutoszekreny, par edeny stb.) oltozkodoszoba es furdo van. A tulajdonos nagyon rendes, sokmindenben segitett (neki is erdeke). A haz a falu vegen van, egyeduli hatrany, hogy a kert mogott megy el az A2-es autopalya, behallatszik a zaj, de nem veszelyes, mar megszoktam. Ezen kivul van kertem, uveghazam, amit mar be is ultettem kulonfele palantakkal, az autonak parkolasi lehetoseg vegtelen. Az utca sarkan ott a Penny, ket percre a buszmegallo, a szemettarolo is az utca vegen van, igy nem kell az uveget, muanyagot, papirt messze vigyem.

Mivel hivatalosan meg nem vagyok Nemetorszagban bejelentkezve (ket evig dolgozhatok itt ugy, hogy Szloveniaban fizetem a adomat) minden szerzodest a szloven cegen keresztul bonyolitottam le. A lakber egy reszet a szloven fizeti, a villanyaramot hasonloan a szloven. Az egyik legnagyobb gondom az internet volt, ugyanis senki nem akart szerzodest kotni. Minduntalan nemet bankszamla kellett nekik, hiaba mondtam, hogy majd szloveniabol fogjak fizetni a szamlat nem es nem. Aztan az O2-nel belebotlottam egy segitokeszebb emberkebe, aki megertette mit akarok es elintezte a dolgot.

Egy honap elteltevel elinteztem jopar dolgot:

– vettem agyakat az Ikeabol (erre meg lennebb visszaterek), 40 euroba kerult hogy hazahozzak, mivel senki sincs itthon erre is vigyaznom kellett, milyen idopontot mondok. Koltseg : agy, betet, matrac, agynemu, parna, stb. 200 euro.

– vasaroltam egy hasznalt mosogepet. Ezt is hazahoztak 25 euroert. Az uj mosogep 400 eurotol felfele van a Saturnban, nekem hazahozatallal egyutt 200-ba kerult ez a hasznalt. Nem zorog, szepen mos.

– vasaroltam egy mikrot, hogy legyen miben a reggeli tejem es alkalmakkent az ebedem megmelegitsem. Volt 60 euro

– buszberlet 60 euro minden honapban. A heten vasaroltam meg a masodikat. A buszok pontosan jarnak, de elegge ritkan, felorankent.

– elinteztem a netet – talan ez volt a legnehezebb dolog, amiert megkuzdottem. A net is csak felig van elrendezve, mert a kabel valahol a hazban meg van szakadva, igy a router egyelore a pinceben csucsul, ott ahol az utcarol bejon a vonal a hazba. Mara igerte a tulaj, hogy idejon es megnezi mi a helyzet. A net nagyon draga errefele. 16 MBit a maximalis sebesseg, ez meg havi 30 euroba kerul.

A melorol is legyen par szo: nemet modra, alaposan dolgoznak. Nekem szokatlan ez a ritmus, en hamar elvegzem amit adnak, aztan meg van idom ket-harom varianst is kesziteni. A nemet nyelvvel boldogulok, nincs kommunikacios problemam, megertenek es en is ertem mit akarnak. Az emberek mosolygosak, nincs stressz meg idegesseg. Nincs fix program, 9-15 ora kozott benn kell lenni mindenkinek. Mar osszegyult par tuloram, jovo heten megerdeklodom mi lesz veluk. Kifizetik, vagy kapok ertuk szabad napot. A szabad nap jobban megfelelne, ha a Parom itt lesz kivehetnek egy-egy szabad penteket es mehetnenk valahova.

A kovetkezo lepes mar az, hogy tegyuk lakhatova ezt a kuckot, vasaroljunk meg ezt-azt. Kell egy kanape, par butordarab, lampak, szonyegek, hogy valahogy otthonnak nezzen ki, Kb. 1500 eurora saccolom az osszeget, amit ide be kellene fektessek.

Ami hianyzik: a tarsasag, a bicikliturak, a volt kollegak es legjobban a Parom. Orvendtem, mikor harom het utan lathattam ot ujra a Skype-on.

Egyelore TV-m nincs, otthonrol kotottem egy DigiSat szerzodest, majd a Kedvesem elhozza a belterit meg a kartyat, a tobbit meg megvasarolom itt. Mig nem volt net olvasgattam es aludtam. Szegyenszemre meg a falut sem jartam be, ahol lakok.

Es a legidiotabb dolog, amivel szembekerultem az elso honap alatt: sok helyen nem lehet csak EC (Electronic Cash) kartyaval fizetni. Peldaul az Ikeaban, Praktikerben, Pennyben sem fogadjak el a dombornyomott Mastercardot. Nem marad mas valasztasom, penzautomatat keresni es mindig keszpenzzel jarkalni a zsebben. Elegge szar ugy, de egyelore, mig nem lesz nekem is nemet EC kartyam, mas megoldas nincs.

Az otthoni problemakat leszamitva (van eleg beloluk de ezekrol majd maskor) most mar megnyugodtam, a dolgok nagyjabol elintezodtek. Varom a Kedvesem, aztan majd jobban fog nekem is telni.

 
Leave a comment

Posted by on June 22, 2013 in Nemetorszag

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

