RSS

Ujabb post

02 Feb

Regen nem irtam mar ide. Sokszor lusta voltam, maskor meg egyszeruen tul faradt. De most probalok bepotolni par dolgot.

Tavaly majusban jottem ki Nemetorszagba, Braunschweigban dolgozom egy neves autogyarto kulso munkatarsakent. Nem volt zokkenomentes, es meg most sem az amit ateltem. Egyelore papiron meg nem is tartozkodom hivatalosan Nemetorszagban, csak ugy szerepelek mint egy ideiglenesen kikuldott munkas. Egyik oldalrol ez jo, mert mindent osszeszamitva kb 500-800 euro havi plusz jovedelmem van. Masik oldalrol azonban csak annyit fizetnek amennyit dolgozok. Szabadsag nincs fizetve, az unnepnapok sem. Ugyancsak minusz, hogy hivatalosan Szloveniaban vagyok alkalmazva es idekinn semmifele biztositasom nincs. Ezeket vallalva jottem ki azzal az elsodleges cellal, hogy harom evig meghuzom a szijat es osszekaparintok annyi penzt amennyit csak tudok. Harom ev utan majd eldol hazamegyek es kezdek valamit a megtakaritott penzzel (telket vasarolok es epitek, esetleg egy kesz hazba fektetem) vagy maradunk (tobbes szamban irom, mert a kedvesem is itt van velem mar) tovabb is Nemetorszagban, kozben megszabadulok a szloven cegtol es hivatalosan is attelepszunk ide (erre mar most van ajanlatom azonban anyagilag rosszabbul jarok mint jelenleg). Ha az utobbit valasztom akkor mar nem tudok annyi penzt felretenni, ugyanis a nemet adorendszer jocskan megkonnyiti az ember penztarcajat.

Par dolog amit nehez elintezni itt, ha az ember nincs hivatalosan bejelentkezve es nincsen folyoszamlaja:

– nehez internetszolgaltatot kapni. Mindenutt banszamlat es bejelentkezest kernek. Ezt sikerult ugy elintezni, hogy a szloven ceg nevere van az internetszerzodes megkotve.

– keves a bolt (kozpont kivetel) ahol elfogadjak a Mastercardot vagy a Visa kartyat. Peldaul az Ikeaban sem lehet a fentebb emlitett, mas orszagokban megszokott kartyaval fizetni. Ugyanez ervenyes majdnem az osszes elelmiszerboltra is, mint Aldi, Penny, Lidl, stb. A nemetek egyszeruen menekulnek ezektol a kartyaktol, ezek a kartyak egy kalap ala vannk sorolva, mindenikrol azt hiszik, hogy hitelkartya. Benzinkutaknal nincs problema, ott elfogadnak barmilyen kartyat.

– nagyon nehez normalis lakast talani, a jo lakasok meg nagyon dragak. Nekem szerencsere a szloven ceg is belepotol az alberlet araba. Ezert is megfelelo nekem a jelenlegi helyzet, mert ha a sajat zsebembol kellene havi 800 euro kipengetni akkor nem lenne ennyire rozsas a helyzet.

– belvarosban lakni katasztrova, nincs parkolohely, es ha lenne is nekem nem jarna, mivel meg nem vagyok hivatalosan bejelentkezve es az auton is roman rendszam van.

Ezeket a dolgokat leszamitva egy nyugodt eletet lehet itt elni, de sokszor hianyzik az otthoni kaland. Vettem kerekpart, mikor az ido megengedi itt is jarok tekerni.

Munkaba busszal jarok, joval kevesebbe kerul mint autoval, es nem faj a fejem a parkolohelyekert. Ha megjon a meleg megprobalok majd kerekparral is meloba jarni. Ami meg emlitesre melto: rengeteg a bagos. Mindenutt ott vannak, peldaul meg nem alltam meg olyan buszmegalloban ahol le lenne dohanyzo szemely. Nagyon zavaroak, ha nem esik az eso akkor nem is allok be a fedel ala hogy a fustjuket szivjam, azonban ha esos az idojaras kenytelen vagyok a mas buzet belelegezni. Nagyon orvendenek, ha valaki betiltana a dohanyzast a buszmegallokban.

Karacsonyt es Szilvesztert is itt toltottuk. Meglepetesemre nem is annyira civilizalt a nemet nep, mint aminyennek gondoltam. Szilveszter ejjelen elegge nagy volt a randalirozas, rengeteg szemetet hagytak az emberek maguk mogott.

Megprobalok rendszeresebben irni, de nem nagyon tortenik semmi erdekes, emlitesre melto esemeny, az elet megy elore, melozok szabad idomben kirandulok, setalok, kerekparozok. Egyik nap telik a masik utan, eszre sem vesszuk es repulnek a szurke hetkoznapok. Az ujev elso honapja mar eltelt, eszre sem vesszuk es itt a husvet. Ugy szamitottuk, hogy akkor majd hazalatogatunk.

 
Leave a comment

Posted by on February 2, 2014 in Nemetorszag

 

Tags:

Leave a Reply

