RSS

“Szekely” atyafiak Nemetorszagban

25 May

Oktoberben, munkabol hazafele jovet latom, hogy egy hargitai rendszamu BMW all a haz elott. Nem tudtam mire velni, aztan mikor beleptem a kapun lattam, hogy harom ferfi meg egy no all es valamit beszel a tulajjal. Kozben megszolitottam oket, mondtam hogy en is erdelyi vagyok, aztan kisult, hogy a helyi Siemens-nel meloznak es szeretnek a negyszobas lakast kiberelni.

Meg is orvendtem, hiszen foldiek jottek, akikkel ki fogok majd jonni es a parommal jobban fogjuk erezni magunkat ha meg van valaki, akihez magyarul lehet par szot szolni.

Ami felesleges cucc volt a haz korul mind odaadtam nekik, mig el nem rendezodtek meg az internetet is megosztottam veluk. Sajnos mar az internetnel megbantam a dolgot. Estenkent annyira leszivtak a savszelesseget (ami nem nagy, egy sima ADSL ami max 8 Mbs-el uzemel), hogy en meg a postamat is alig tudtam elolvasni. Nem akartam szolni semmit, gondoltam tavol vannak, mindenikuk beszel az otthoniakkal stb. Valosagban biztos masegyebre hasznaltak, de most mar mindegy. Vegul kaptam egy uveg Jegermeistert a masfel honap internetert (ennyit biztos megert, habar mar jo ideje nem iszok alkoholt).

Erdekes modon valamelyik reggel koran belebotlottam az egyik iparosba. Gyerekpenzt intezni indult. Meg is lepodtem, hogyan lehetseges ez, hiszen a csaladja nincs is itt. Meglepodtem, hiszen az en fejemben ilyen gondolat meg sem fordulna. Aztan a srac hazament, gyereke szuletett. Jott helyette egy masik, sportos fiu egy Fabiaval, a csomagtarton ott rikitott a SIC matrica, bizonyitva a szekely voltat. Ezidoben kezdodtek a problemak. A sportos fiu biciklizett,  sarosan futott fel-le a lepcsohazban, azonban takaritani nem nagyon akarozott senkinek.

Szilveszterre mindenki hazament, itt hagytak egy kulcsot hogy tudjunk bemenni ha valami gond van. Jott is a tulaj a futest ellenorizni, bementunk a lakasukba, hat ami ott fogadott… Elmentek, ki nem takaritottak, meg a szemetet is ott hagytak, felig kiomolve a konyhaban.

Aztan elteltek az unnepek, a banda visszajott, parommal vartuk, hatha valaki elszanja magat rajtunk kivul is a takaritasra, de semmi. Eltelt a tel is, jott a szep ido. Rendbe szedtuk a kertet, megnyirtuk a bokrokat, megsoportuk az udvart, lenyirtuk a fuvet, lefestettuk a keritest. Ok mindezt az ablakbol neztek, senki nem jott ki, csak mi es a nemet csalad, aki meg a hazban lakik, dolgoztunk hetvegeken.

Aztan egyik hetvegen megjelnik meg ket roman rendszamu auto, grillezni jottek a gyerekek. Kozben meg ugy gondoltak, hogy az egyik autoban olajat is cserelnek. Persze ott maradt egy jokora fekete folt az udvar kozepen. A grill sajnos elmaradt mert szoltam, hogy ma mi szeretnenk bulizni, mert a nemet szomszednak szulinapja van.

Ebbol lett is nagy harag, a BMW-s tobbet nem koszon, tegnap is elment mellettem es tette magat, hogy nem lat. Kulonben a kovetkezo heten epp a szokasos kerti munkat fejeztem be, mikor megjelent megint az erdelyi banda grillezni. Nem szoltam semmit, csak neztem amint kiheverednek a negyed oraval azelott, frissen lenyirt gyepre es elvezik az eletet.

Meg egy het es mennek haza, talan jobban orvendek, hogy eltunnek, mint amikor idejottek. Nem kellemes elmeny volt szamomra ilyen lusta, nemtorodom, de ugyanakkor nagykepu alakokkal egy hazban lakni. Hat honapon at minden hetvegen vegeztem azt a munkat is, amit ok kellett volna elvegezzenek annelkul, hogy szoljak nekik. Arrol nem is beszelek, hogy egy nemet hogy nez ram, mikor mondom honnan jottem, ha elottem ilyen alakokkal talalkozott.

 
Leave a comment

Posted by on May 25, 2014 in Nemetorszag

 

Tags: , ,

Leave a Reply

